Min lille stjerne...

8/12/2012

Min lille stjerne...


 En ny lue er ferdig, og denne heter Stjerne lue!


Oppskriften på luen fant jeg her, men jeg måtte gjøre den litt mer maskulin, og da kom stjernen i jeans stoff på:-)

 Luen er strikket i et deilig garn av silke og alpakka og blir en god høstlue. Ikke for tykk og varm, og ikke for tynn og kald!
Jeg fikk prøvd den på lille G i stad, og blåfargen på dette garnet gjorde så de blå øynene hans ble enda blåere! Nydelig!
Jeg måtte hekle snorer så luen kan knytes fast. Små hender er raske med å prøve å få av det som kommer på hodet:-)

 Jeans stoffet har jeg tidlgere brukt på stjerne tøflene mine, og det er genialt(syntes nå jeg). Stryk på, og du har et tøft motiv. Denne gangen stod symaskinen min lett tilgjenglig også, så da tok jeg en runde med den rundt stjerna!

 Mannen ville også ha en slik lue(far og sønn i like luer blir jo søtt), og jeg har også tenkt å strikke en til meg selv. Sånne småplagg går fort å strikke og er veldig greit å ha innimellom andre store prosjekter. Akuratt nå er mitt store prosjekt en marius genser. Min første mønsterstrikk. Det går sakte med tynne pinner og litt vegring for å strikke mønster:-/

Jeg har mange planer om flere prosjekter og et av dem er, tro det eller ei, en ny Oslo Anorakk:-)
Her er garn og knapper som skal brukes:


Midtpartiet i multifarget garn og resten i mørk brun! Gleder meg allerede!!!

Ønsker deg en riktig god søndags kveld!

2 Kommentarer:

Klokken 8/12/2012 , Blogger Lill Nohr sa ...

Så flink du er:) skulle ønske jeg kunne strikke! Fine bilder også. Tar du imot bestilling? Klem lille meg

 
Klokken 8/13/2012 , Blogger Rosehagen sa ...

Nydelig lue;)
Gjorde seg med den stjerna;) prikken over i-en;)

Ønsker deg en superduper uke;))

Klem fra Ann-M.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start