Til mannen i huset

1/30/2014

Til mannen i huset

 Hva gjør man når mannen i huset kommer med et ønske om et strikket plagg?
Jo da legger man alle andre strikkeprosjekter tilside og lager det han ønsker!
Det er så sjelden han spør om noe at jeg bare måtte være rask med å få det ferdig.

 Ønsket hans var en rullehals. Egentlig ville han ha en dobbel, men det ville blitt for tykt i forhold til det jeg hadde startet på:)

 Garnet jeg har brukt er et av mine favoritter: Puno.
Jeg la opp 30 masker med dobbel tråd på pinne nr 12! Strikket 1 rett, og 1 vrang.
Det gav et maskulint utrykk.
Det gikk med 2 nøster puno til denne halsen.

Halsen er supermyk og god, og når mannen kommer hjem fra skitur håper jeg han blir fornøyd:-)


(Bildet er lånt fra facebook, Wiola.)
Nå skal jeg fortsette på denne jakka, og jeg regner med at jeg blir ferdig med siste arm i kveld, og da kan jeg starte med fargeleken i morgen:-)

10 Kommentarer:

Klokken 1/30/2014 , Blogger Har en drøm sa ...

Ååå, du er vel snill:)
Ble kjempefin den ♥
Misunner deg skikkelig den strikkingen din altså, er jo så mye fint du lager:)

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Denne halsen ser veldig deilig ut, heldig mann! Nydelig jakke i herlige farger, gleder meg til å se den ferdig:)

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger Jatte sa ...

Så flott hals, moro å strikke til sin kjære også :D

Superfin jakke, gleder meg til og se resultatet!

Ha en fin helg,
Klemmer

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger FruBoger - Frugan sa ...

Ooi, er jakken på "frihånd" eller finnes det mønster?;)

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Oppskriften på jakken finnes i boka "Strikk med raske pinner"

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Kjenner meg igjen i å skyve alle prosjekter unna, når samboeren spør etter noe strikket :) Halsen ble sikkert kjempegod å bruke i nydelige puno. Jeg er så spent på den jakken, gleder meg til å se den ferdig :)

 
Klokken 1/31/2014 , Blogger Hanne sa ...

Den halsen så veldig myk og deilig ut. Den gangen pappa spurte om jeg kunne strikke VM genser slapp jeg alle andre pinner jeg også og løp nærmest på butikken for å kjøpe garn. Det betalte seg for han har brukt genseren mye og er veldig glad i den.

 
Klokken 2/01/2014 , Blogger Anita Kristin sa ...

Den såg fin ut. Eg har ikkje prøvd Puno, men ser at eg bør prøve det garnet også.
Fortsatt fin helg

 
Klokken 2/01/2014 , Blogger Birgitte sa ...

Nå tenker jeg mannen blir fornøyd ja! Så snill du er:) Den jakka ser aldeles nydelig ut. Gleder meg til å se:)

 
Klokken 2/02/2014 , Blogger LisaM sa ...

Så koselig at mannen ønsker! Ja da må man bare legge alt annet til side;) Halsen ser veldig myk og deilig ut.
Jakken du strikker blir garantert fin! Gleder meg til å se den ferdig:)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start